Monitoring die belt en u verteld wat er mis is. De meeste monitoring systemen sturen een mail of verwachten dat u naar het scherm tuurt. Onze klant (CloudVPS) wilde naar keuze gebeld worden, een SMS, e-mail of een Pushover bericht ontvangen.

Als basis hebben we daarvoor Nagios gebruikt. Wanneer er een storing is geconstateerd door Nagios wordt de dienstdoende engineer gebeld waarna een stem verteld wat er geconstateerd is. De engineer kan aangeven dat hij de storing ontvangen heeft.
Het voordeel? SMS geeft een kort signaal en wordt maar 1x gestuurd (kosten kwestie). Bellen zorgt echter voor een signaal net zo lang tot er opgenomen wordt. Nu zou voicemail aan kunnen staan. Het systeem zal dan echter opnieuw bellen net zolang tot er iemand opneemt die wel reageert. De engineer kan melden dat hij actie gaat ondernemen.

Monitoring wordt standaard geleverd bij colocatie en virtuele servers en als losse dienst geleverd. Monitoren van servers die in een ander datacenter staan is uiteraard mogelijk.

Wilt u een dergelijke dienst gebruiken of hebt u een andere vraag? Neem dan gerust contact met ons op.

Stel uw vraag
LiveZilla Live Chat Software