Klantcase Kop Telecom

10 mei 2021 | Referenties

“Doordat we via de TCC al onze services kunnen delen, kunnen wij en onze klanten ook vermenigvuldigen”

Bas de Stigter

Technisch directeur en mede-eigenaar van Kop ICT

Kop Telecom

Kop Telecom

+31 (0)345 633 306
info@koptelecom.nl
www.koptelecom.nl

Kop Telecom heeft een unieke positie in de markt van telecom, met haar provider onafhankelijke, geïntegreerde oplossing voor VOIP-telefonie en mobiel. Kop Telecom is een gerenommeerd Telecom bedrijf, met hoofdkantoor in Leerdam. Het is een servicegericht bedrijf dat haar klanten wil ontzorgen op het gebied van telecomoplossingen.

Met vakspecialisten op elk niveau, geeft Kop Telecom maatwerk-advies over telecomoplossingen, verzorgt de aanleg van infrastructuur, levert, installeert telecominstallaties en verzorgt onderhoud en support.

Ondernemingen in het MKB, maar ook grotere bedrijven, kunnen op die manier zorgeloos gebruikmaken van de nieuwste telecomoplossingen tegen relatief lage kosten. Het bedrijf maakt deel uit van de Kop-Groep, met gespecialiseerde business units op het gebied van ICT, Beveiliging en Telecom.

Bas de Stigter, Technisch directeur van de Kop-Groep, vertelt waarom Kop Telecom gebruik maakt van een Tuxis Corporate Cloud (TCC).

Telecom stelt hoge eisen aan
cloudoplossing en netwerk

“Kop Telecom biedt de nieuwste telecomoplossingen aan bedrijven in het MKB en groter. Telecommunicatie is de laatste decennia gegroeid tot een succesfactor voor veel bedrijven en organisaties. Slimme oplossingen op dat gebied maken dat bedrijven en organisaties efficiënter en effectiever kunnen werken. Dan hebben we het nog maar niet over de toegenomen mobiliteit, de wens of noodzaak om thuis te werken en de toegenomen vraag naar videobellen en vergaderen.

Voor audio- en videobellen is het cruciaal dat de verbinding honderd procent betrouwbaar en storingsvrij is. Dat geldt zeker voor onze unieke oplossing, waarbij vaste telefonie of VOIP en mobiel verkeer met elkaar geïntegreerd zijn in de totale laptop/desktop-omgeving.

Bij die oplossing wil de gebruiker qua bereikbaarheid volledig kunnen vertrouwen op de techniek. Tel daarbij op dat de huidige vormen van telecom nogal wat bandbreedte en capaciteit vergen, terwijl het aantal gebruikers enorm toeneemt. Het eisenpakket voor het netwerk en de ICT-infrastructuur is daarmee bijzonder streng.”

Technische specificaties:

  • Realtime in 3 datacenters
  • 100% SSD
  • Encrypted back-up > 60km
  • Meerdere transit en peering partners
  • IPv6 en IPv4
  • 40 Gbit/s core
  • Uitgebreide API
  • Webbased management
Kerncijfers Kop Groep:

  • 3 vestigingen
  • ± 60 medewerkers
  • Eigen NOC
  • 24/7 bereikbaar
  • 2 tot 1000+ gebruikers
  • Volledige configuratievrijheid
  • Provider keuze, VAMO koppeling met alle mobiele providers
  • Intuïtieve bediening

Redundantie en schaalbaarheid

“In het voorjaar van 2020 startte een ander onderdeel van de Kop-Groep, Kop ICT – gespecialiseerd in het ontwerpen en beheren van computersystemen en netwerkoplossingen – met een TCC van Tuxis. Nu, nauwelijks een jaar later, is de capaciteit van de TCC 25% uitgebreid met een extra node.

Omdat uitbreiding geen probleem is, Tuxis regelt dat snel en goed, hebben wij na een korte in-house testfase, besloten om de telecomoplossing van ons bedrijfsonderdeel Kop Telecom ook naar het TCC over te brengen. Het besluit om dat te doen is vooral genomen op basis van de gebleken, grote betrouwbaarheid van de ICT-infrastructuur van deze Tuxis cloudoplossing.

De TCC is een pure cloud-omgeving die realtime alle data in drie datacenters wegschrijft en uitval van een heel datacenter kan opvangen. Door die drievoudige redundantie van de TCC wordt aan de beschikbaarheidseisen van onze telecomoplossingen voldaan. Maar ook qua flexibiliteit is de TCC een ideale oplossing: opschalen qua capaciteit en rekenkracht is in no-time en tegen relatief lage kosten geregeld.

Delen is vermenigvuldigen

“Ons bedrijf groeit op dit moment hard. Dat zien we terug in de omvang van de ICT-capaciteit. Vorig jaar gestart met drie, nu al op vier en komend kwartaal gaan we naar vijf nodes. Inmiddels bedienen we vele klanten in het MKB, met duizenden gebruikers. Klanten willen één partner die via één platform alles regelt. Daarvoor hebben wij alles in eigen hand, met slechts twee externe partners voor software en infrastructuur. Doordat we via de TCC van Tuxis al onze services efficiënt en flexibel kunnen delen met onze klanten, kunnen zij én wij ook vermenigvuldigen.”

Belangrijkste voordelen:

  • Hoge beschikbaarheid
  • Groeimogelijkheden
  • 24/7 support
  • Diepgaande platformkennis
  • Naadloze migratie