Monitoring: Exit Twitter, Enter Pushover

Ergens in 2012 heeft Tuxis de mogelijkheid om monitoringnotificaties te laten twitteren geimplementeerd in Tuxis Monitoring. Een leuke feature, die helaas nooit echt gebruikt is. Eigenlijk begrijpen we dat ook wel.

Dus, er was reden tot verbetering! Vandaag kunnen we melden dat die verbeteringen doorgevoerd zijn!

E-mailsTuxis monitoring notificate

De e-mails die u ontvangt in het geval van een probleem zijn een stuk mooier en duidelijker geworden. Daarnaast is er een nieuwe functie aan toegevoegd, de ontvangst van de notificatie kan bevestigd worden.
Pushover
Naast e-mail, SMS en telefonische notificaties is het nu ook mogelijk om door middel van Pushover notificaties te ontvangen. Pushover is een app voor uw Android of iOS apparaat waarmee u berichten kunt ontvangen. De app kost eenmalig een paar euro, daarna kunt u onbeperkt berichten ontvangen.
Een voordeel van Pushover is dat we in de notificatie kunnen bepalen dat iemand de notificatie moet bevestigen. Gebeurt dat niet, dan gaat uw apparaat een half uur lang iedere minuut uw aandacht vragen. Net zolang totdat u de melding bevestigd hebt (of het halve uur voorbij is). Bij het bevestigen wordt ook Tuxis Monitoring automatisch op de hoogte gesteld.

Twitter
Twitternotificaties zijn niet meer mogelijk. Ook de twitterbot die draaide zal uit de lucht gehaald worden.

Nieuwe abonnementenstructuur
De bestaande monitoringdienst heeft vier varianten:

  1. Gratis, inclusief bij VPS- en of colocatiediensten
  2. Prepaid, waarbij alleen betaald wordt bij notificaties
  3. Abonnement met 50 checks
  4. Abonnement met 100 checks

De prepaid variant komt te vervallen. Het is niet meer mogelijk om deze af te nemen. Bestaande gebruikers zullen bericht krijgen over deze wijziging.

Wat moet ik met die bevestigingen?
Het bevestigen van een probleem heeft een tweetal voordelen:

  1. Monitoring stopt met het versturen van notificaties, totdat het probleem opgelost is
  2. Uw collega’s weten dat er iemand met het probleem aan de slag is gegaan

Het is dus direct duidelijk dat er aan de storing gewerkt wordt en u wordt niet langer lastig gevallen. Ook kan het een kostenbesparing opleveren omdat er niet herhaaldelijk berichten gestuurd worden.