Bandbreedtepakketten, hoe werken die eigenlijk?

Colocatieklanten van Tuxis hebben een handige manier voor handen om bandbreedte in te kopen. In plaats van een X hoeveelheid per machine af te (moeten) nemen, neem je Y hoeveelheid af, per wat je wilt. Maar hoe werkt dat nou precies? En waarom is dat zo’n goed idee?

Bij veel colocatiebedrijven wordt het afnemen van bandbreedte ‘makkelijk’ gemaakt. Je hangt een machine op en daarbij ‘krijg’ je 500GB verkeer. Je betaalt het natuurlijk wel, maar dat zie je niet. En als je nu geen 500GB nodig hebt? Mja, dan heb je het toch (betaald).
Wil je nog een machine ophangen? Natuurlijk kan dat; hoppa, hier heb je weer 500GB.

Bij Tuxis neem je een bandbreedte-pakket af. Je kunt kiezen of je in gigabytes of megabits wilt afnemen, en hoeveel je daar dan van wilt. Dat pakket is voor jou als klant beschikbaar. Je hangt vervolgens je eerste machine op en die draait lekker.
Vervolgens blijkt dat je nog een machine nodig hebt en je neemt contact met ons op om een nieuw colocatiecontract te regelen, en hier treedt het verschil met de rest op. Je hoeft nu geen nieuw bandbreedte-pakket af te nemen. Die heb je immers al. Tuxis zorgt dat de netwerkpoort van je nieuwe machine (de poort hoort bij de colocatiedienst, niet bij de netwerkdienst) in je bestaande bandbreedte-pakket wordt opgenomen en gaat daar automatisch in meetellen.

Heb je meer bandbreedte nodig? Dan verhoog je gewoon je commitment op je bandbreedte-pakket. En heb je meer machines nodig? Die kunnen allemaal gewoon in het pakket erbij gezet worden.

In de Tuxis beheerpagina’s kun je probleemloos zien welke machine/poort hoeveel verkeer heeft veroorzaakt. Dat is bijvoorbeeld ideaal voor partijen die wel dedicated machines willen verkopen, maar opzien tegen de kosten van een eigen netwerk en eigen colocatieruimte.

Ja, door deze constructie lijkt het een ingewikkelde dienst. Maar tegelijk kun je goed besparen als je meerdere machines hebt, of als je colocatie wilt resellen. Ik hoop dat deze blogposting het een en ander verduidelijkt. Zo niet, info@tuxis.nl staat altijd open voor aanvullende vragen!

Geef een reactie